#Catalunia – Vineri, 24 februarie, sunt lansate trei filme dublate în catalană: „Mumies”, „Family Matters” și „Bill și Janet și alte cronici marțiane”. Dublarea în catalană a acestor filme are sprijinul Secretariatului pentru Politică Lingvistică. În 2022, 83 de lungmetraje dublate sau subtitrate în limba catalană au fost lansate în cinematografe cu sprijinul Departamentului de Cultură.

mumiilor

În Egipt, în adâncul pământului, există un oraș al mumiilor vechi de 3.000 de ani. Prin voința zeilor, prințesa Nefer și Thut trebuie să fie căsătoriți sau nu în șapte zile și trebuie să poarte inelul faraonului la nuntă. Între timp, la suprafață, Lordul Carnaby găsește o verighă regală egipteană într-o expediție arheologică. Când Thut descoperă că inelul a fost furat, el urcă în lumea umană pentru a-l recupera, însoțit de fratele său Sekhem, Nefer și Croc, animalul său de companie crocodilul. Vor trăi o mare aventură la Londra și vor descoperi ceva care nu făcea parte din planurile lor.

Warner distribuiți acest film de animație dublat în catalană în următoarele cinematografe:

Cinema Yelmo Abrera (Abrera)JCA Cinemas Lleida – Alpicat (Alpicat)Arenas Multicines (Barcelona)Cinesa Diagonal (Barcelona)China Diagonal Mar (Barcelona)China SOM Multiespai (Barcelona)Cine Yelmo Baricentro (Barberà del Vallès)MCB Cinema Calafell (Calafell)Cinema Yelmo Castelldefels (Castelldefels)Cinematografe FULL (Cornellà de Llobregat)Cinematografele ACEC CAT Figueres (Figueres)Ocine Girona (Girona)Cinematografele ACEC Filmax Gran Via 4DX (l’Hospitalet de Llobregat)ACEC Cinemas Bages Center (Manresa)Parcul Kinepolis Mataró (Mataró)Cinematografe ACEC Olot (Olot)Cinema Roses (Trandafiri)Cinematografele imperiale ACEC (Sabadell)Odeon Multicines Girona (Sare)Ocine Sant Celoni – Altrium (Sant Celoni)Cine Yelmo Sant Cugat (Sant Cugat del Vallès)Cinematografe Sant Cugat (Sant Cugat del Vallès)CineBaix (Sant Feliu de Llobregat)Cine Yelmo Central Park (Tarragona)Ocine Tarragona – Les Gavarres (Tarragona)Cinematografe Majèstic (Tàrrega)Cinesa Parc Vallès (terasa)JCA Cinemas Tarragona – Valls (Valls)Multiplex Sucre (Vic)Cine Era Audiovizual din Vielha (Vielha și Mijaran)Cinema Kubrick (Vilafranca del Penedès)Odeon Multicines Vilanova (Vilanova i la Geltrú)Cinematografe Illa Carlemany de Les Escaldes (Escaldes-Engordany, Andorra)probleme de familie

Alice și Louis sunt doi frați la cincizeci de ani. Alice îl urăște pe Louis și îl evită de peste douăzeci de ani. Dar după moartea subită a părinților lor, ambii vor fi forțați să se revadă.

Vercine distribuie versiunea dublată și subtitrată în catalană în următoarele cinematografe:

JCA Cinemas Lleida – Alpicat (Alpicat) VDCinematografe Girona (Barcelona) VDTeatrul Municipal l’Ateneu (Igualada) VD şi VOSCCinema Alhambra (La Garriga) VDScreenbox Funatic (Lleida) VD și VOSCCinema Casal Montblanquí (Montblanc) VDCineBaix (Sant Feliu de Llobregat) VDCinesa Parc Vallès (Terrassa) VDJCA Cinemas Tarragona – Valls (Valls) VDBill și Janet și alte cronici marțiane

Janet este o roșcată care se plictisește să se joace în apă, iar Bill este un mic albastru care se sătura să sară pe deal. Într-o dimineață se întâlnesc în Pădurea Fermecată și se îndrăgostesc. Când familiile lor află, se înfurie foarte tare și le amintesc că nu ar trebui să se joace niciodată unul cu celălalt. Dar Bill și Janet vor să fie împreună și continuă să se întâlnească în secret, până când în cele din urmă decid să fugă de pe planetă.

Rita & Luca Films distribuie acest film de animație dublat în catalană în următoarele cinematografe:

Cinematografe Girona (Barcelona)Cinematografele Verdi (Barcelona)Cinema Zumzeig (Barcelona)Cinema Edison (Granollers)Cinema Alhambra (La Garriga)CineBaix (Sant Feliu de Llobregat)Din 3 martie:

L’Esbarjo Verdi (Cardedeu)Cinema Truffaut (Girona)Cinema Catalunya (Terrassa)Boost la dublare și subtitrare în catalană

Catalana și audiovizualul sunt două dintre cele patru axe strategice ale Departamentului de Cultură pentru legislatura actuală. Departamentul a deschis canale de dialog cu toți agenții din sector, inclusiv cu platformele audiovizuale. Aceste rânduri au fost prezentate la eveniment „Să întoarcem scenariul în audiovizual în catalană„cu participarea ministrului Culturii, Natàlia Garriga, și a secretarului de Politică Lingvistică Francesc Xavier Vila.

Trailerul „Mumiilor”. https://youtu.be/jKik9Bn0Cak

Proiecția filmului „Mumies” http://www.gencat.cat/llengua/cinema/sessions_film.html?film=37054

Trailerul „Familie Matters”. https://youtu.be/kV_WQ0DsiY0